Auto Europe Blog


Studie naar het gedrag van Nederlanders op vakantie

Op een tweeweekse vakantie nuttigt de gemiddelde Nederlander 42 alcoholische drankjes, kan 10 procent het aantal “intieme momenten” niet meer opnoemen (omdat het er teveel zijn), leert hij of zij 6 zinnetjes in de vreemde taal en klaagt 5 keer dat het te heet is.

Onderzoekers* peilden 1000 Nederlanders en publiceerden de hoogte- en dieptepunten van de moderne zonvakantie.

De studie gedaan in opdracht van autoverhuur bemiddelaar autoeurope.nl toont aan dat wij gemiddeld € 1829 uitgeven aan vliegtickets, accommodatie en lokale uitgaven en 2250 kilometer reizen om onze perfecte vakantiebestemming te bereiken.

We lezen ruim twee boeken uit, besteden bijna tweeënhalf uur per dag aan ons mobieltje, iPad of laptop, dat wil zeggen een totaal van 35 uur gedurende de vakantie. En daarvan besteden we zo´n 1,6 uur per dag aan sociale media zoals Facebook, Instagram en Twitter.

De gemiddelde Nederlander begint om 11 uur ‘s ochtends aan het zonnebad en meer dan 30 procent ligt 3 uur in de zon. Er wordt elke dag gemiddeld 2,3 uur gewandeld en men verdwaalt minstens 2 keer op de vakantiebestemming.

Wat de liefde betreft, zegt 34 procent dat ze wel “wat passie zien” tijdens de vakantie, maar aan de andere kant zegt 26 procent dat ze op vakantie eigenlijk nooit intieme momenten hebben. Dit laatste staat weer in schril contrast met de 10 procent voor wie het aantal intieme momenten “teveel is om op te noemen”.

Een woordvoerder van Auto Europe zei: “Het onderzoek leert ons een aantal interessante zaken over de wijze waarop Nederlanders hun vakantie besteden. Desalniettemin is het allerbelangrijkste voor vakantiegangers dat ze waar voor hun geld krijgen. Bij Auto Europe weten wij dat als geen ander en hoewel we geen zon kunnen verzekeren, bieden wij wel een perfecte autoverhuurservice tegen de laagste prijzen.”

De peiling laat ons ook zien dat vakantiegangers niet of weinig rekening houden met hoeveel ze op vakantie eten. Rond de 42 procent eet (veel) meer dan zij gewoonlijk thuis doen en zo een 47 procent let al helemaal niet op wat ze eten !

EINDE

Notities voor redacteurs

*Onderzoek in opdracht van autoeurope.nl in juni 2017. In totaal werkten 1000 personen van boven de 18 jaar aan het onderzoek mee.

Over Auto Europe

Auto Europe werkt samen met internationale autoverhuurmaatschappijen zoals Avis, Budget, Europcar en Hertz, maar ook met een groot aantal nationale en regionale aanbieders om wereldwijd de beste autohuur prijzen te vinden.

Bij Auto Europe staan de klant en de kwaliteit van de geboden service centraal. Met 60 jaar ervaring is dat de onderscheidende factor. Bij Auto Europe kan men behalve een auto, ook een camper, motorfiets en zelfs een chauffeur huren.

Dit artikel is geschreven in Auto Europe, auto europe blog, peiling, statistieken, Vakantie, vakantie inspiratie. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Uw emailadres wordt niet openbaar gemaakt. *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*