Auto Europe Blog


Duim omhoog in autospiegel

Meer zekerheid bij autohuur

Kent u dat gevoel? U plant de vakantie van uw dromen. Het vliegticket, het hotel en de autohuur zijn al geboekt. U heeft zich uitgebreid voorbereid en u verheugt zich al wekenlang op de dag van vertrek. Na lang wachten is de vakantie eindelijk begonnen. U haalt uw huurauto op het vliegveld op en u rijdt meteen naar het hotel en dan gebeurt het volgende: U krijgt een ongeluk met uw huurauto. Dat klinkt meteen als een nachtmerrie, maar… geen paniek.

Zorgeloos genieten

Als klant van Auto Europe blijft u rustig en zelfs in een dergelijke situatie hoeft u geen nachtmerries te hebben. Met ons nieuwste product kunt u op vele bestemmingen een huurauto zonder blijvend eigen risico boeken. Zowel in Europa, zoals bijvoorbeeld in Spanje, Portugal of Italië, als ook wereldwijd in Zuid-Afrika of in de USA. En het beste daarbij is: u heeft extra bescherming, zowel bij schade aan de banden en ruiten heeft u geen blijvend eigen risico. Zo bent u goed verzekerd en kunt u zorgeloos van uw vakantie genieten.

Mochten er op uw vakantiebestemming geen huurauto´s zonder blijvend eigen risico beschikbaar zijn, dan biedt Auto Europe wereldwijd ook autohuur aan met restitutie van het blijvend eigen risico. In dit pakket is ook nog een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering inbegrepen. In dit geval bent u zelf aansprakelijk voor een bepaald deel van de kosten van eventuele ontstane schade aan de huurauto. Deze optie geeft u echter de mogelijkheid om het bedrag dat u ter plaatse aan de autoverhuurder moet betalen, door Auto Europe gerestitueerd te krijgen. U moet voor de restitutie wel bepaalde documenten aan Auto Europe voorleggen. Let u daarom bij de boeking van uw huurauto op de melding ‘inclusief restitutie van het blijvend eigen risico’ of ‘zonder blijvend eigen risico’.

Wij wensen u een goede en veilige reis!

Auto Europe Team Nederland

Dit artikel is geschreven in Autoverhuur, Vakantie. Bookmark the permalink.

58 Responses to Meer zekerheid bij autohuur

  1. Eric says:

    Ik wil een auto huren in Portugal en kan kiezen tussen een verzekering met geen blijvend eigen risico en dezelfde auto met een verzekering inclusief restitutie van het blijvend eigen risico. In beide gevallen wordt ook de schade aan ruiten en banden gedekt. Kunt u aangegeven wat nou het verschil is tussen beide verzekeringen; of anders gesteld welke verzekering biedt de beste dekking? Overigens is de huurprijs van de auto met de restitutie van het blijvend eigen risico iets hoger.

    • Thirza says:

      Beste Eric, het grootste verschil tussen deze twee verzekeringen is dat de restitutie met het blijvend eigen risico een service van Auto Europe is en dat de verzekering met geen blijvend eigen risico via de verhuurder loopt. De dekking in geval van schade aan ruiten en banden wordt in beide gevallen gedekt door Auto Europe. Geen van beide is een allriskverzekering. Kiest u voor Auto Europe dan vindt u de specifieke dekkingen in de voucher. Kiest u voor het verhuurbedrijf dan staan de specifieke dekkingen vermeld in het huurcontract. Op de locatie zelf kunt u ook een aanvullende verzekering afsluiten. Met vriendelijke groet, Auto Europe Team Nederland

  2. W. van Reijn says:

    Geachte Auto Europa.
    Wij willen graag een auto huren van 25 jan.”14 tot 15 febr.'”14 In Tenerife Airport Zuid,Spanje.
    Helaas is het nooit duidelijk wat voor extra kosten er worden gerekend op de luchthaven.
    Wij willen graag risicovrij en all-risk verzekerd zijn.
    Kunt u ons adviseren? Hartelijk dank, W. van Reijn

    • Thirza says:

      Beste heer Van Reijn, wanneer u een huurauto via Auto Europe boekt kunt u kiezen voor de service van Auto Europe, genaamd Restitutie met Blijvend eigen risico of het Geen blijvend eigen risico via het verhuurbedrijf. Geen van beide zijn allriskverzekeringen. Desalniettemin bieden locaties ter plekke extra verzekeringen aan. U kunt het beste op de locatie zelf informeren met welke verzekering u het beste afgedekt bent. Met vriendelijke groet, Auto Europe Team Nederland

  3. Erwin N says:

    beste Auto Europe team. Het wemelt van klachten op allerlei internet forums, over onduidelijkheden bij het ophalen van auto’s op vliegvelden. Onder druk. met taalbarrières en grote wachtrijen worden klanten extra’s verkocht. Ik begrijp niet dat dit niet duidelijker vermeld wordt. Verzekeren is ingewikkeld, u biedt ‘zonder blijvend eigen risico’ alleen om deze term te begrijpen ben ik al een hele tijd bezig geweest en nu maar hopen dat ik het ook goed interpreteer. Het woord blijvend, blijft mij onduidelijk. U schrijft in dit kolom over dat dit geen allriskverzekering is, maar het is nergens duidelijk wat hier dan het voordeel van is, waarom u het niet gewoon aanbiedt en zeker zal het onder druk op de locatie wel geprobeerd worden te verkopen. Ik hoop dat u mijn onmacht begrijpt in deze, ik krijg en met mij vele, leest u maar eens op internet geen grip op de situatie. Mensen hebben het gevoel vaak op de eerste dag al belazerd te zijn, ik denk vooral heel jammer voor die mensen die zo naar hun vakantie hebben uitgekeken, maar ook zo onnodig als het duidelijker is. Ik wil graag ook een auto huren maar heb geen zin in trammelant op het vliegveld.

    • Thirza says:

      Beste Erwin, wanneer u een huurauto via Auto Europe boekt zijn er drie verschillende producten die worden aangeboden. Geen van deze producten zijn allrisk verzekeringen. Op alle huurauto’s die worden aangeboden zit een basisverzekering. Kiest u enkel hiervoor en hebt u schade, dan bent u daar als klant verantwoordelijk voor evenals alle bijkomende kosten. Auto Europe biedt een service aan die Restitutie met Blijvend eigen risico heet. Dit betekent dat in geval van schade de klant in eerste instantie het eigen risico aan het verhuurbedrijf betaalt. Bij terugkomst in eigen land heeft de klant negentig dagen de tijd om dit bedrag te verhalen op Auto Europe. Hiervoor dienen enkele documenten overlegd te worden. Het derde product wordt aangeboden door het lokale verhuurbedrijf, maar is mogelijk om direct bij uw boeking te boeken. Dit product noemen wij Geen blijvend eigen risico. In de Algemene Voorwaarden in uw voucher kunt u meer details omtrent uw boeking vinden. Het voordeel van het boeken van één van deze producten is dat deze doorgaans goedkoper zijn dan wanneer u ervoor kiest om deze apart aan uw boeking toe te voegen. De lokale medewerkers van een verhuurbedrijf houden zich tevens bezig met de verkoop van producten en diensten. Wanneer u uw huurauto ophaalt zullen zij proberen om hun eigen producten, zoals extra verzekeringen, aan klanten te verkopen. U kunt ervoor kiezen om een extra verzekering af te sluiten, alhoewel dit niet verplicht is. Uitzonderingen daargelaten. De verzekering die door het lokale verhuurbedrijf wordt aangeboden kan echter ook een extra dekking zijn voor zaken die niet door de basisverzekering worden gedekt, zoals bijvoorbeeld het dak, de onderzijde van het voertuig, etcetera. Het verhuurbedrijf zal ook altijd om een borg vragen. In het geval dat u enkel een basisverzekering heeft wordt in geval van schade de borg compleet belast, uitzonderingen daargelaten. Wanneer u voor het product Restitutie met blijvend eigen risico heeft gekozen, heeft u het eigen risico afgekocht bij Auto Europe. Ook in dit geval vereist het verhuurbedrijf een borg, waarbij in geval van schade dit bedrag wordt belast maar u dit kunt verhalen op Auto Europe. Heeft u gekozen voor Geen blijvend eigen risico van het lokale verhuurbedrijf, dan wordt eventuele schade die niet gedekt is met dit product verrekend met de borg. Kiest u lokaal voor een aanvullende verzekering, dan kan dit de borg doen reduceren of doen komen te vervallen. Ervaart u bij het ophalen van uw huurauto problemen hieromtrent, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen ter ondersteuning. Doet u dit echter voordat u het huurcontract ondertekent. Wanneer u het huurcontract tekent, kunnen wij wettelijk gezien weinig voor u doen. U leest ook meer informatie omtrent het Restitutie met Blijvend eigen risico bovenaan deze pagina onder het kopje Ons Bedrijf, Restitutie Blijvend eigen risico. Met vriendelijke groet, Auto Europe Team Nederland

  4. Rinske Koning says:

    Ik ben opgelicht door Goldcar Pisa. Op het Goldcar Rental Form is ongevraagd een ‘Super Relax” verzekering toegevoegd zonder dit te vermelden. Laat staan dat mij gevraagd is of ik behoefte had aan die extra verzekering. Nu heb ik 95 (+ 22% VAT) euro extra betaald naast het huurbedrag van 215 euro. Dit is echt onacceptabel en riekt naar oplichterij. Op Tripadvisor wemelt het overigens van de klachten over de CarRental Goldcar in Pisa. Ik vraag mij dan af: waarom kan dit zo doorgaan en onderneemt niemand actie? Hoeveel klachten moeten er binnen komen!

    • Thirza says:

      Beste Rinske, wij willen onze excuses aanbieden voor de vervelende ervaring die u heeft gehad omtrent uw autohuur. Volgens onze gegevens heeft u reeds contact gehad met onze afdeling klantenservice. Helaas kunnen wij u geen restitutie geven omdat u bij het ondertekenen van het huurcontract akkoord bent gegaan met de voorwaarden en hierdoor een volledige dekking heeft genoten gedurende de huurperiode. Wij raden onze klanten aan de documenten goed door te lezen en bij vragen of ondersteuning telefonisch contact met ons op te nemen alvorens het huurcontract te tekenen. Wanneer het huurcontract reeds is ondertekent kunnen wij wettelijk gezien weinig doen. Met vriendelijke groet, Auto Europe Team Nederland

  5. George Willemsen says:

    Beste medewerker Auto Europe,
    Heden een auto gehuurd bij Auto Europe en afgehaald (Sevilla Spanje) bij ATESA. In mijn contract staat ” De huursom is incl. Afkoop Eigen Risico en Diefstalverz. Met een Blijvend Eigen Risico van ca EUR 968″
    Kunt U mij in z.g. Jip en Janneke taal uileggen
    A) Dien ik bij schade aan de huurauto (door eigen schuld) toch nog een eigen risico te betalen?
    B) Wat is voor mij dan het maximale te betalen als ” eigen risico”.
    Dank alvast voor reactie,
    George

    • Thirza says:

      Beste George,
      Volgens onze gegevens heeft u het product Restitutie van het blijvend eigen risico bij uw boeking afgesloten. Dit betekent dat wanneer u door uw schuld schade heeft veroorzaakt, u eerst een bedrag van maximaal €968 dient te betalen aan het lokale verhuurbedrijf. Wanneer u terug bent in Nederland, dan heeft u negentig dagen de tijd om dit bedrag terug te krijgen van Auto Europe. Wij hebben hiervoor wel enkele documenten nodig, die ook op de voucher op de laatste pagina vermeld staan. Belangrijk is dat u bij schade, ook wanneer er geen andere partij bij betrokken is, een politie rapport laat opmaken. Het is ook altijd handig om foto’s te maken van de schade. Ook kunt u foto’s maken van de huurauto wanneer u de auto net heeft opgehaald. Aarzelt u niet om bij meerdere vragen contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Auto Europe Team Nederland

  6. George Willemsen says:

    Dank je wel Thirza voor deze toelichting. Ik vond dit niet erg duidelijk op het voucher (EU7590996-3) Maar ben blij te vernemen dat het mij dus bij schade door eigen schuld geen extra geld kost.
    Met vriendelijke groet,
    George

  7. ik wens een auto te huren in Malaga, Spanje voor een drietal weken. Ik wens niet voor onaangename verrassingen te staan als ik de auto ophaal of terugbreng in de luchthaven. Ik lees allerlei verontrustende berichten op het net ivm ‘oplichterij’, ‘nog maar eens een verzekering verkopen ter plaatse bovenop de al betaalde verzekering’ ?
    wat is dat allemaal, ik word bang om dat avontuur aan te gaan ?
    WAT DOE IK BEST OM DAT ALLES TE VERMIJDEN ? ik ben een voorzichtige chauffeur, 60 jaar oud en probeer zonder zorgen een vakantie door te brengen. Jullie raad ?

    • Thirza says:

      Beste Marie, Wij zullen proberen meer duidelijkheid te geven. Wanneer u een huurauto boekt via Auto Europe, zal het lokale verhuurbedrijf altijd vragen dat de klant een borg achterlaat. Dit bedrag bestaat uit minimaal een tank brandstof, CDW (afkoop eigen risico) en BTW. Het hangt van verschillende factoren af hoe hoog dit bedrag is en dit bedrag moet op de creditcard van de hoofdbestuurder geblokkeerd worden. U kunt meer specifieke informatie opvragen per telefoon op ons gratis telefoonnummer 0800 2659 101. Indien de klant deze borg niet kan of wil achterlaten, kan men in sommige gevallen een aanvullende verzekering afsluiten om de borg te reduceren of te elimineren. Deze aanvullende verzekering biedt tevens een extra dekking. Alle huurauto’s die via Auto Europe worden aangeboden hebben een basisverzekering, maar u kunt er tevens voor kiezen om een ander product erbij te boeken, namelijk Restitutie van het blijvend eigen risico (dit is een product van Auto Europe) of Geen blijvend eigen risico (dit is een product van het lokale verhuurbedrijf). U leest hier meer informatie omtrent de afkoop van het eigen risico: http://huurauto-blog.nl/auto-huren/afkoop-eigen-risico-bij-het-huren-van-een-huurauto-en-meer. Het geval is dat medewerkers van het lokale verhuurbedrijf vaak tevens hun eigen producten en diensten proberen te verkopen. Helaas gebeurt dit in de meeste gevallen. Wij raden u aan om, na het afsluiten van de boeking en voordat u op reis gaat, telefonisch contact met ons op te nemen om u goed te laten informeren omtrent uw boeking. Mocht u bij het ophalen van de huurauto tegen vervelende situaties aanlopen, dan kunt u tevens ter plekke telefonisch contact met ons opnemen ter ondersteuning. Echter, doet u dit alvorens u het huurcontract afsluit. Wanneer u het huurcontract van het lokale verhuurbedrijf reeds heeft ondertekend kunnen wij weinig voor u doen. Vriendelijke groeten, Auto Europe Team Nederland

  8. w stomps says:

    EU7621675; vouchercode 2014, GOLDCAR Reserveringsnummer 6959146

    wij zijn vorig jaar zomer bij het afhalen op Alicante-airport van onze huur auto zeer vervelend verrast door een agressieve balie mededewerker die extra verzekeringen probeerde aan te praten.dit is ook gelukt.het heeft mij =/-200 euro extra gekost. Als deze praktijken bekend zijn ,waarom wordt er door auto- europe niets mee gedaan?het zijn geen uitzonderingen.ik zal ook geen reservering meer doen via deze site van auto europe.

    • Thirza says:

      Beste meneer Stomps, het spijt ons te horen dat u een vervelende ervaring omtrent uw autohuur heeft gehad. De medewerkers van het lokale verhuurbedrijf houden zich tevens bezig met de verkoop van hun eigen producten en diensten. Het is echter niet verplicht om deze aanvullende producten af te sluiten, uitzonderingen daargelaten. Bij twijfel raden wij onze klanten aan om contact met ons op te nemen. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  9. Wim says:

    Toch blijft het lastig Alles gelezen hebbend, trek ik de volgende conclusies:
    – basispakket dekt: Wettelijke aansprakelijkheid: onbeperkt voor personen en eigendommen buiten voertuig
    schade eigen voertuig boven eigen risico (CDW): bv.€ 1250, (ook bij diefstal)
    – restitutie blijvend eigen risico (Auto-Europe) is gelijk aan géén blijvend eigen risico (verhuurbedrijf) en houdt in:
    – alles gelijk aan basispakket
    – plus afkoop eigen risico (wordt achteraf vergoed) tegen extra premiebedrag
    Kijk ik naar de voorwaarden bij huur in Alicante voor een Compact car bij Rekord-Go, dan zie ik ineens weer verschillende berichten. In de kolom basispakket staat: onbeperkte km’s, maar in de productinfo staat: tot max.2000km en daarboven €0,45 per km. Wat is waar?
    Ook interessant is premieverschil: basispakket benzine: € 151,94 tov +restitutie €182,32 (verschil: 30,38)
    basispakket diesel: € 154,10 tov +restitutie €176,54 (verschil: 22,44)

    Vraag: kloppen mijn concusies en kunt u mij de verschillen uitleggen.
    Groet, Wim

  10. Wim says:

    sorry, bovengenoemde verschillen zag ik niet bij Rekord-go, maar bij Drivalia.
    Wim

  11. Kir says:

    Beste Huurauto blog,

    Volgende maand 27 augustus (9 dagen) ga ik op vakantie naar Italië, ik wil graag een auto huren ( automaat ) met een extra bestuurder en kinderstoel ( 1.5 oud kind ) Kunt u mij graag helpen met de juiste keus ?
    Graag wil ik een verzekering hebben voor alles, dus maakt niet uit wat met de auto gebuurt dat hoef ik geen voorschoot inschieten ( geen eigen risico dus ) Ik wil gewoon een keer betalen en zonder nachtmerrie gaan rijden 🙂

    Mijn dank is groot !

    • Thirza says:

      Beste Kir, Via Auto Europe kun je voor verschillende dekkingen kiezen, zoals bijvoorbeeld het Restitutie van het Blijvend eigen risico. Alle producten die je kunt afsluiten via Auto Europe zijn geen van alle all risk producten. Dit betekent dat het lokale verhuurbedrijf te allen tijde zal vereisen dat de klant een borg achterlaat. De borg staat gelijk aan minimaal een tank benzine, het eigen risico en de BTW. Indien klanten de borg niet kunnen of willen achterlaten kan het voorkomen dat het lokale verhuurbedrijf een aanvullende verzekering aanbiedt om de borg te reduceren of te elimineren. Het afsluiten van een dergelijke verzekering is echter niet verplicht, uitzonderingen daargelaten. Meer informatie lees je hier: http://www.autoeurope.nl/go/restitutie-blijvend-eigen-risico/. Op onze website kun je in de zoekresultaten kiezen voor bepaalde filters, zoals een handgeschakelde auto of een automaat. De kosten voor een kinderstoel staan vermeldt in de Productinformatie in de lijst van zoekresultaten. Hier vindt je ook de kosten voor een extra bestuurder. Voor meer informatie kun je altijd bellen naar ons gratis telefoonnummer 0800 2659 101. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

      • Kir says:

        Beste Thirza,

        Hartelijk dank voor uw snelle antwoord, ik zal even kijken wat zijn de mogelijkheden !.
        Nogmaals bedankt

  12. Handige blog! Veel mensen weten niet hoe het zit wat betreft huurauto’s en verzekeringen. Ga zo door met het verstrekken van eerlijk advies.

  13. Peter says:

    Ik wil een auto huren in Valencia volgens uw site kan ik kiezen tussen een verzekering met restitutie of zonder eigen risico, alleen bij het openen van de desbetreffende verhuurder geeft de informatie weer dat er alleen een mogelijkheid voor restitutie is, hoe kan ik dit omzetten naar een verzekering zonder eigen risico.

    • Thirza says:

      Beste Peter, Het pakket Zonder eigen risico wordt enkel in bepaalde landen en steden en bij bepaalde lokale verhuurbedrijven aangeboden. Indien dit niet op de website verschijnt betekent dit dat dit pakket niet beschikbaar is. U kunt kiezen voor een boeking met slechts het basispakket en ter plekke bij het lokale verhuurbedrijf uw eigen risico afkopen. Of u kunt kiezen voor het pakket Restitutie van het Blijvend eigen risico van Auto Europe. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  14. Beste auto europe medewerkers
    Ik wil graag in Malaga bij goldcar een auto huren met restitutie blijvend eigen risico. Maar ik zag dat er nogal wat uitzonderingen zijn op de restitutie, zoals ruiten, banden , onderzijde auto.Is het dan slim om een extra verzekering te nemen bijvoorbeeld voor de ruiten? In jullie toelichting bij de restitutie verzekering raden jullie dat af. Wat is daar de reden van? Ook staat er in de toelichting dat het geen verzekering is maar een service. Wat houdt dat in, dat jullie ook kunnen besluiten om niet te restitueren?(daargelaten grove nalatigheid natuurlijk). Als laatste wilde ik vragen of er dan helemaal geen eigen risico is bij de restitutieverzekering.of een gedeelte.

    • Thirza says:

      Beste Marlies, Wij raden voornamelijk af om lokaal een aanvullende verzekering af te sluiten omdat het lokale verhuurbedrijf deze vaak ook aanbiedt om de borg te verlagen of te reduceren. Je kunt echter ook kiezen voor onze Super Cover waarbij ruiten, banden en de onderzijde van de auto wel zijn inbegrepen. Vaak zijn onze producten ook goedkoper dan die bij het lokale verhuurbedrijf. Er zit geen verzekeringsmaatschappij achter de producten die je via Auto Europe af kunt sluiten; daarom noemen wij dit een service. Net als bij elke verzekering zijn er voorwaarden en uitzonderingen alvorens wij in geval van schade restitueren. Welke deze zijn staan in de Algemene Voorwaarden van de voucher. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

      • Wat is er mis mee om de borg of het eigen risico te verlagen?Dat is toch de bedoeling van een verzekering dat je eigen risico niet te hoog is?

        • Thirza says:

          Beste Marlies, Dat klopt, maar sommige klanten hebben reeds een product van Auto Europe afgesloten en kunnen of willen ter plaatse de borg niet voldoen. Vaak de enige manier om dan toch nog de huurauto mee te krijgen, dit wordt niet altijd door alle verhuurbedrijven aangeboden, is door een aanvullende verzekering af te sluiten, waarbij het kan zijn dat enkele zaken dubbel gedekt worden. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  15. Anton says:

    Zojuist een auto gereserveerd (Alamo), incl extra bestuurders + volle tank en extended cover pakket. Het is mij toch niet duidelijk welke risico’s en eigen bijdragen er afgedekt zijn.
    Op de informatiepagina “Restitutie van het Blijvend eigen risico” is sprake van 4 verschillende pakketten waaruit je blijkbaar kunt kiezen, inclusief voorbeeldschermpjes. Er staan ook tabellen met overzichten van de verschillen tussen de verschillende pakketten. Alsof je dit allemaal terug ziet bij de te reserveren auto. Ik kom echter niets van dit alles tegen. In de voorbeelden is ook sprake van “Super Cover”.
    Mijn concrete vragen zijn:
    1. Is Super Cover hetzelfde als Extended Cover Pakket? Zijn hierin alle eigen risco’s nou afgedekt? En moet ik een aanbetaling doen?
    2. Wat is nou het verschil in “Restitutie Blijvende eigen risico Super Cover” en “Geen Blijvend eigen risico Super Cover”? Immers in beide gevallen moet eventueel eigen risico vooruit betaald worden en achteraf weer om restitutie gevraagd worden. Overigens vind ik beide keuzes niet terug bij de te reserveren auto.
    3. Gisteren stond in de aanbieding dat er korting zou zijn van 5% bij aanmelding bij de nieuwsbrief. Op basis daarvan heb ik een offerte aangevraagd , er blijkt echter helemaal geen korting van 5% zijn toegekend. Vandaag heb ik de aanbieding toch maar gereserveerd, echter nu meldt de site opeens niets meer van die 5% korting.
    4. Omdat er bij mij sprake is van een tweede chauffeur, had ik verwacht dit bij de reservering op te moeten geven, echter wordt er alleen naar de hoofdbestuurder gevraagd. Hoe wordt dit verder geregeld?
    5 Hoe regel ik een eventuele annulering?
    6. Is er sprake van een transfer van vliegveld naar Alamo?
    6. Best veel vragen. Er is dan weliswaar een gratis telefoonnummer, maar niet in nederlands .
    Vandaar op deze manier mijn vragen.

    • Thirza says:

      Beste Anton, Je kunt het beste een e-mail sturen naar nlres@autoeurope.de of bellen naar het gratis nummer vanuit Nederland 0800 2659 101. Mocht er op dat moment geen Nederlandssprekende medewerker beschikbaar zijn kun je vragen of je later kan worden teruggebeld door een medewerker die Nederlands spreekt. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  16. Chris says:

    Zojuist teruggekomen van een vakantie Madeira. Een auto gehuurd via AutoEurope bij Europcar. Bij terugkomst bleek er schade op de bumper te zitten. Deze schade was ons onbekend en is waarschijnlijk door iets of iemand om ons heen gebeurt. Uiteindelijk de geschatte schade, 450 euro, betaald en werd er verteld dat alles vergoed werd omdat wij het “Restitutie van het Blijvend eigen risico met Super Cover pakket” hadden geselecteerd.

    Wat zijn de stappen die ik kan nemen om het geld terug te krijgen, en maak ik uberhaupt kans om wat van mijn geld terug te zien?

    Alvast bedankt,

    Chris

  17. Hoe zit dat met mijn NL rijbewijs? moet ik nog naar de spaanse embassade om aan te geven dat ik daar win gaan rond rijden?

    • Thirza says:

      Je hoeft niet naar de Spaanse ambassade te gaan om aan te geven dat je daar wilt rijden; in het bezit zijn van een Nederlands rijbewijs is voldoende. Wanneer je in Spanje een auto huurt is het wel zo dat je het Nederlands rijbewijs minstens een aantal jaar in bezit moet hebben. Dit verschilt per verhuurder. Voor meer informatie kun je het beste bellen naar onze reserveringsafdeling op het nummer 0800 – 022 75 47. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  18. Do says:

    Hallo,

    ik begrijp iets niet. Als ik berichten hier lees, blijven jullie keer op keer uitleggen wat het verschil is tussen de verzekeringen die jullie zelf aanbieden en de (nagenoeg zelfde) producten van het verhuurbedrijf die zij zal proberen aan te bieden.
    Als kennelijk zo bekend is dat dit vaak gebeurt, waarom waarschuwen jullie daar dan niet duidelijker voor? Niet hier, maar bij het aangaan van de huurovereenkomst. Veel mensen stinken er in. Helaas wij ook.
    Hoe kan het dat Hertz een Supercover aanbiedt, terwijl wij die al via jullie hebben geregeld? Dat zou Hertz toch gewoon niet moeten doen? Het is nu natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat jullie dat niet tegen kunnen gaan, omdat Hertz dit zelf doet, maar jullie kunnen wel (nog?) beter de huurders hierop attent maken.
    Bij hertz is de vraag gesteld of we de Supercover wilden hebben, ik heb geantwoord dat die al bij de huurovereenkomst in zit. En toch is het nu van de creditcard afgeschreven. Ja, we hebben het blijkbaar zelf goed gevonden, maar dit gaat wel heel sneaky.
    Kan Auto Europe nog iets voor ons betekenen hierin?

    • Thirza says:

      Beste Do,

      Hartelijk dank voor de feedback.

      Wij raden onze klanten aan om bij problemen bij het ophalen van de huurauto contact met ons op te nemen alvorens de huurovereenkomst is ondertekend, anders kunnen wij wettelijk gezien weinig doen.
      Wanneer je een klacht hebt of een overzicht wilt van de in rekening gebrachte kosten kun je dit formulier gebruiken: https://www.autoeurope.nl/customerservice.cfm

      Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

    • Joost says:

      De supercover die uw afsloot via autoeurope was nog geen afkoop rechtstreeks bij de verhuurder waarschijnlijk.daarom dat ze dat nog eens aanbieden daar

      daarom dat uw moet zoeken naar firmas die wel rechtstreeks paketten bij hun laten afsluiten zonder restitutie via autoeurope. maar het zijn er nog niet zoveel blijkbaar want ik heb er maar 1 gevonden in Italie waarbij het kan (Zonder eigen risico rechtstreeks bij de verhuurder,zie mijn post hieronder)

  19. Joost says:

    geachte ik wil een huurauto boeken in Brindisi 2weken.Als ik het extend cover pakket boek bij sicily by car(is de enige firma waar ik dit blijkbaar kan bijboeken…?)
    Ben ik dan toch rechtstreeks extra verzekerd voor alles bij het verhuurbedrijf? en zou ik in principe toch geen borg meer moeten betalen. als ik op details klik zie ik 0€ blijvend eigen risico, ook voor diefstal 0€ blijvend eigen risico. alleen staat er dan wel weer in kleine letters bij indien uw wagen in puglia gestolen of brand heeft is er toch een eigen risico van 200-400€,vreemd een beetje.

    Ben ik nu volledig verzekerd voor schade en diefstal met 0€ blijvend eigen risico rechtstreeks bij de verhuurder daar inclusief Pechhulp als ik iets voor heb met dit pakket ???

    hopelijk kan uw mij antwoorden want jullie service telefoonlijn beschikt niet over Nederlandstaligen en weten het blijkbaar zelf allemaal niet goed in het Engels…

    EXTENDED COVER PAKKET €364.52 €421.02 Boek nu
    Het Extended Cover pakket is inclusief:
    BTW (VAT)
    Aansprakelijkheidsverzekering
    Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
    Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico
    Ongelimiteerde kilometers
    Roadside Assistance
    Originele prijs: €421.02
    Extended Cover pakket incl. belastingen

    Extra Informatie
    Onbeperkte kilometers.
    Eigen risico bij schade (C.D.W.): EUR 0.00.
    Eigen risico bij diefstal: EUR 0.00.
    Eigen risico bij diefstla: In het geval van (gedeeltelijke) diefstal die plaatsvindt in de volgende regio´s of landen:Campania , Apulia , Calabria, Sicily, Basilicata , Molise, Croatia en Slovenia wordt de huurder aansprakelijk gehouden voor een blijvend eigen risico van EUR 200.00 – EUR 400.00 + BTW (hoogte afhankelijk van voertuiggroep). Dit geldt voor alle boekingen , onafhankelijk van het ophaalpunt, bepalend is waar de diefstal plaatsvond. Bij schade in de genoemde regio´s blijft het eigen risico nul.
    Aansprakelijkheidsverzekering:Included in rates . Biedt dekking voor lichamelijk letsel en schade aan eigendommen buiten het huurvoertuig tot een maximum van ongeveerEUR 20,000,000.00 .

    • Thirza says:

      Beste Joost, Om specifiek antwoord te kunnen geven op je vraag kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen, omdat deze informatie per verhuurder verschillend is. Helaas zijn vanwege het hoogseizoen onze Nederlandssprekende medewerkers vaak in gesprek. Een andere mogelijkheid is om online een offerte van een boeking op te vragen. In deze offerte staat een quotingsnummer. Aan de hand van dit quotingsnummer kunnen onze reserveringsmedewerkers kijken wat de specifieke informatie van de boeking is. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

      • Joost says:

        ik heb al 5 keer een andere medewerker aan de lijn gehad. en geen 1 ervan wist duidelijkheid te scheppen jammer genoeg…veel van die medewerker weten niet dat je ook rechtstreeks bij de firma je eigen risico kan afkopen via jullie website. ze zeggen allemaal dat het verzekering via jullie is met restitutie. maar dit klopt dus niet. nu heb ik dus nog geen duidelijkheid jammer genoeg

        als het zo geschreven staat bij de voorwaarden in details door jullie dan hoop ik dat dit ook 100% zal kloppen… ! en zal ik hier maar van uitgaan dan zeker…

        EXTENDED COVER PAKKET
        Het Extended Cover pakket is inclusief:
        BTW (VAT)
        Aansprakelijkheidsverzekering
        Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
        Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico
        Ongelimiteerde kilometers
        Roadside Assistance
        Onbeperkte kilometers.
        Eigen risico bij schade (C.D.W.): EUR 0.00.
        Eigen risico bij diefstal: EUR 0.00.

        mvg,

        • Thirza says:

          Beste Joost,

          Als je via onze website een boeking maakt is het mogelijk tot 48 uur voor het ophalen van de huurauto de boeking gratis te annuleren. Aangezien deze informatie verschilt per verhuurder en soms per huurauto, raden wij aan een boeking te maken. Na het maken van de boeking kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Onze reserveringsmedewerkers kunnen dan de voorwaarden van de boeking met je doorlopen en je vragen beantwoorden. Mocht je de boeking niet willen behouden dan kun je deze gratis annuleren, mits dit minstens 48 uur voor het ophalen van de huurauto gebeurt.

          Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

          • Joost says:

            Ik heb dus vandaag geboekt en naar een medewerker gebeld voor de 6e keer.

            eerst zij ze dat ik niet rechtstreeks verzekerd was maar met restitutie… ik zeg dat dit niet kan volgens de informatie die jullie geven op jullie website ik betaal juist meer om rechtstreeks verzkerd te zijn zonder restitutie. dan draait ze ineens de kar En zegt ze dat het wel rechtstreeks verzekerd is. omdat ik blijf aandringen?… dus ik hoop dat het klopt want een goed gevoel en zekerheid kunnen ze je blijkbaar niet geven op het callcenter wat ik echt onbegrijpelijk vind …
            Ik kan nooit een nederlands spreker te pakken krijgen want ook echt Balen is

            In mijn offerte die ik laat versturen via de send me offerte knop staat Roadassistance inbegrepen… maar als je boekt staat het niet meer opgenomen in de voorwaarden. dus dat blijkt er dan niet meer in te zitten . Toch staat dit op jullie website vermeld als je een extended cover pakket boekt via Sicily by car !… Misleidende reclame als je het mij vraagt. en dit zou dan ook moeten verwijderd worden als het niet klopt (want dat weet ik dus nog steeds niet aangezien jullie medewerkers het ook niet weten ,wie dan nog wel ?)

            op hoop van zegen dat alles klopt zoals jullie vermelden op jullie website ben ik benieuwd wat het zal worden aal de balie daar… Maar leuk is anders…

            Aangezien jullie de enige zijn waarbij ik ook rechtsreeks kan afkopen van het eigen risico via dit soort paketten (extended cover) heeft het geen zin om over te stappen naar bijvoorbeeld Car del mar want deze bieden dat niet aan. Maar als je het aanbied moet het toch ook Kloppen denk ik dan zo !

  20. Joost says:

    En dan nog een vraag ik lees vele reacties van mensen die ooit een vertraging van vlucht hadden en soms 3-4uur later aankwamen dan voorzien.

    Blijkbaar zijn er firmas die dan gewoon zeggen Dikke pech, we hebben geen auto meer voor je. en dat jullie ook het geld niet meer teruggeven of gratis een nieuwe wagen boeken.

    Kan dit zomaar ? want dat ruikt echt naar oplichterij. vertragingen kunnen éénmaal gebeuren op vluchten daar kan je niets aan doen….

    • Thirza says:

      Beste Joost, In dit geval dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met het verhuurbedrijf om de vertraging door te geven. Wanneer het verhuurbedrijf het akkoord geeft dat je de huurauto later op kunt halen raden wij sterk aan dat je de naam van de persoon hebt die dit akkoord gegeven heeft. Daarbij kun je contact met ons opnemen om dit door te geven. Uiteindelijk moet het verhuurbedrijf het akkoord geven of de huurauto later kan worden opgehaald. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  21. Roel says:

    Dus als ik het goed begrijp is extended cover de beste polis? Geen gezeur met extra verzekeringen? Ik zou daar graag een antwoord op willen

    Overigens is het waanzin dat verhuurders geen auto geven als je laat bent. De auto is toch verhuurd niet? Als je maar binnen openingstijden komt.

    • Thirza says:

      Beste Roel, Het is aan de klant of die lokaal een extra verzekering af wilt sluiten. Echter, de verhuurder zal altijd vereisen dat er een borg wordt achtergelaten op de creditcard van de hoofdbestuurder. Deze borg staat gelijk aan een tank brandstof, het eigen risico en de BTW. Wanneer de klant dit niet kan of wil, kan het verhuurbedrijf een aanvullende verzekering aanbieden waarmee de borg wordt gereduceerd of geëlimineerd. Meer informatie vindt je hier: http://www.autoeurope.nl/go/restitutie-blijvend-eigen-risico/ Wanneer je weet dat je de huurauto niet op tijd op kunt halen dien je direct het lokale verhuurbedrijf en Auto Europe hiervan op de hoogte te stellen, zodat het lokale verhuurbedrijf de huurauto voor je vast kan houden. Anders kan het inderdaad zo zijn dat je de huurauto niet meer meekrijgt. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  22. Ron says:

    Ik wil zorgeloos verzekerd zijn, dus heb bij de boeking gekozen voor super vinger. Dit staat echter niet op de voucher. Op mijn voucher staat ECMR Basisprijs – inclusief verzekeringen, CDW, THP, ZQ
    Opel Corsa of gelijkwaardig Economy 4 deurs. Is dat hetzelfde?

  23. Ron says:

    Sorry, super vinger moet zijn super cover (autocorrectie)

    • Thirza says:

      Beste Ron, ZQ betekent inderdaad Restitutie van het blijvend eigen risico met Super Cover. Houd er wel rekening mee dat dit geen all risk verzekering is, en dat ter plaatse bij de verhuurder een borg op de creditcard van de verhuurder moet worden geblokkeerd ter hoogte van minimaal een tank benzine, het eigen risico en de BTW. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  24. Ed. R says:

    Beste Thirza,

    Wij hebben gezocht naar een goeie en betaalbare autoverhuurder. Na enige vergelijkingen kwamen we op de Auto Europa verhuur website.
    De aanbieding zag er erg goed uit, maar nu we de reservering binnen hebben komen er veel verassingen aan het licht.
    Een borg van 1.400,00 euro ivm met het eigen risico.
    Tijdens de bestelling hebben we de Inzittende, Eigen Risico en diefstal verzekeringen (CDW, THP, ZQ) aangeklikt en betaald.
    Omdat het via drie partijen gaat (komen we ook nu pas later achter) Auto Europa > EasyTerra > Goldcar verhuur lijken de risico’s te vergroten. Ik lees angstaanjagende verhalen op het web over deze partijen en in de voorwaarden wordt gesproken over het afsluiten van nog eens twee verzekeringen ‘Super Relax” en ‘Super Cover”. Kosten zijn onduidelijk en verlopen van 28 euro naar ver boven het gehuurde bedrag tot wel 600 euro of meer. Als we 30 euro extra moeten betalen om het bijzonder hoge bedrag van 1.400,00 af te kopen is Auto Europa zeker niet meer de goedkoopste. Wat is uw reactie?

    • Thirza says:

      Beste heer Rijs, De producten die u via Auto Europe af kunt sluiten zijn geen van alle all risk producten. In bepaalde gevallen biedt het lokale verhuurbedrijf de mogelijkheid de borg te verlagen door lokaal een aanvullende verzekering af te sluiten. Meer informatie over de af te sluiten producten via Auto Europe vindt u hier: http://www.autoeurope.nl/go/restitutie-blijvend-eigen-risico/. Informatie over de lokaal af te sluiten producten en diensten vindt u in de algemene voorwaarden van de voucher. Indien u afziet van uw boeking kunt u tot achtenveertig uur voor het ophalen van de huurauto uw boeking gratis annuleren. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  25. Ed. R says:

    Take it or leave it, begrijp ik uit je antwoordt? Ik kreeg van Easy Terra het advies om geen extra verzekering door de plaatselijke leverancier aangeboden af te sluiten. Dit zou zinloos zijn. Maar hoe weet ik nu wat exact het eigen risico is. Daar kan ik op de voucher niets over terugvinden, behalve de 1.400,00. Hoe we dit kunnen verlagen en tegen welke kosten is dus een verassing tot aankomst?

    • Thirza says:

      Beste Ed, De informatie die op de voucher staat vermeld is de informatie die wij van de lokale verhuurder hebben ontvangen. Voor het exacte bedrag van het eigen risico kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met de verhuurder. De borg kan worden verlaagd door lokaal de Super CDW of de Relax Insurance af te sluiten. Deze kosten zijn ongeveer 141 EUR, inclusief BTW. Om geen dubbele verzekering af te sluiten kun je via onze website kiezen voor een boeking met slechts de basisverzekering. Vriendelijke groeten, Auto Europe Nederland

  26. giovanna says:

    Ik heb een vraag over autohuur met alleen de basisverzekering. Als ik via Goldcar een auto wil huren heb ik een eigen risico van EUR 1100 (Goldcar). Als een ander mijn huurauto in de prak rijdt betaalt de verzekering van de tegenpartij, voor zover is het me duidelijk. Maar dan…wat gebeurt er als ik zèlf iemand aanrijd en we beiden schade hebben? Betaalt de verzekering van Goldcar dan de schade aan de auto van de tegenpartij en betaal ik mijn eigen risico van EUR 1100? Of betaal ik de EUR 1100 eigen risico en daar bovenop nog de schade aan mijn huurauto?

    • Etienne says:

      Beste Giovanna,

      Voor de schade aan de huurauto betaald u dan alleen het eigen risico. Voor de schade aan derden zit er een aansprakelijkheidsverzekering in uw huur. Hier verschillen soms wel de maximumbedragen. U kunt hier gedetailleerde informatie over vinden in de prijsdetails van de auto of u belt even naar onze reserveringsafdeling.

      Vriendelijke groet,

      Etienne

  27. Theo says:

    België Woensdag 28/02/2018

    Beste,

    Ik stel mij ernstige vragen over de eerlijkheid van uw (Engelstalige, er zijn blijkbaar geen Nederlandstalige, ook niet in het laagseizoen) medewerkers op het 0800-xxx nummer.

    Ik huur vanaf 3/3/18 een auto bij Guerin, Faro, Portugal voor 21 dagen. De eerst opgegeven tijd van afhaling was 10:00.
    Intussen zijn onze vluchturen veranderd, en zal ik landen om 12:30 h.

    Ik belde heden naar uw diensten, zoals gevraagd wordt op uw website, om de afhaaltijd van mijn wagen te verplaatsen van 10:00h naar 13:00h.
    De AutoEurope medewerkster stelde dat er geen probleem was om dit uit te voeren, Ze begon onmiddellijk mijn dossier aan te passen, maar dan zei ze dat door het “wijzigen” van mijn contract met AutoEurope de nieuwe prijs zou worden berekend op de huurprijs van vandaag, prijs die dubbel zo hoog is als waar ik enkele maanden geleden mee akkoord ging. Het komt er op neer dat ik een nieuw contract zou moeten aangaan met Auto-Europe dat mij dubbel zo veel kost voor dezelfde wagen, enkel om het uur van afhaling enkele uren later te zetten.

    Ze kon en/of wilde mij niet veder helpen. Regels van Auto-Europe !! Ik heb haar bedankt, en heb zelf naar de verhuurder in Faro gebeld, en gevraagd om de uren aan te passen. Dat was geen enkel probleem voor de “vriendelijke” medewerker aldaar. Of alles ook in orde gaat zijn bij aankomst dat zullen we nog moeten afwachten.

    Wat betreft het pushen van extra verzekeringen kan ik meespreken, en mij aansluiten bij de vele klachten hierover.
    Sommige bedienden bij de verhuurder zijn echte mafiosi die je bijna een revolver tegen de kop houden om je te verplichten een extra (overbodige) verzekering af te sluiten. Ze dreigen er zelfs mee dat je de auto anders niet mee krijgt. Ze schreeuwen tegen je. Ze zeggen dat als je geen extra verzekering neemt, ze je aan je lot zullen overlaten indien er iets mis gaat (technisch of accident).
    Nu we toch vragen stellen, wat/wie moet er welke stappen ondernemen bij een technisch mankement met het gehuurde voertuig? Ik vind daar nergens enige uitleg over…

    Graag uw reactie op al mijn vragen en stellingen.

    Theo

    • Etienne says:

      Beste Theo,

      Bij het wijzigen van tijden of data moeten wij een nieuwe boeking maken en de oude annuleren. Dit heeft tot gevolg dat we het nieuwe tarief van de verhuurder moeten nemen en deze veranderen doorlopend. Mocht u tijdens het ophalen onder druk worden gezet m.b.t. aanvullende verzekeringen dan moet u deze gewoon weiegeren. Dit is nooit verplicht. U kunt ons ook bellen en dan kunnen wij eventueel met de lokale verhuurder spreken. In het geval van een technisch mankement dan is de lokale verhuurder uw aanspreekpunt en deze dienen u hiermee te helpen.

      Vriendelijke groet,

      Etienne
      Auto Europe

Leave a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Uw emailadres wordt niet openbaar gemaakt. *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*