Auto Europe Blog


Kredietkaart en borg in zes vragen

Als u voor de eerste keer een auto huurt, is het belangrijk te weten dat u een kredietkaart nodig heeft voor het ophalen van uw huurauto. Het is gebruikelijk dat er een bepaald bedrag aan borg wordt geblokkeerd op uw kredietkaart voordat u de auto meekrijgt. Het is ook belangrijk dat u voldoende bestedingsruimte op uw kredietkaart heeft om het bedrag van de borg inderdaad te kunnen laten blokkeren, want anders krijgt u de auto hoogstwaarschijnlijk niet mee!

Juist omdat deze fase van de autohuur vaak voor verwarring zorgt, hebben we voor u hieronder een aantal van de meest gestelde vragen (en de antwoorden daarop) geschreven om een en ander omtrent de kredietkaart en de borg voor u te verhelderen.

1. Heb ik een kredietkaart nodig om een auto te huren?

Ja. Zelfs als u bij ons met een andere bankkaart op onze website geboekt heeft, moet de hoofdbestuurder (degene op wiens naam de voucher staat) een geldige internationale kredietkaart op naam in het bezit hebben bij het ophalen van de auto (en zoals gezegd met voldoende bestedingsruimte om de borg te laten blokkeren). De borg in contant geld of in checks wordt in de regel niet geaccepteerd.

2. Wat is de borg?

De lokale verhuurmaatschappij zal een borg leggen via de kredietkaart voor de auto die u meekrijgt. De borg is nodig om eventuele schade of diefstal van de huurauto te dekken.

3. Is er een borg nodig als ik het Restitutie Pakket Blijvend Eigen Risico met Super Cover van Auto Europe heb gekocht?

Ja. Het Restitutie Pakket Blijvend Eigen Risico of Restitutie Pakket Blijvend Eigen Risico met Super Cover zijn producten die door Auto Europe worden aangeboden, maar niet door de lokale verhuurmaatschappij.  In geval van schade zult u het eigen risico aan de verhuurmaatschappij moeten betalen, maar kunt u dit terugkrijgen van Auto Europe na de huurperiode, uiteraard als het schadegeval voldoet aan de eisen gesteld in onze Algemene Voorwaarden.

4. Hoe hoog is de borg?

De borg is over het algemeen gelijk aan het bedrag van het blijvend eigen risico, de waarde van een volle tank brandstof en de waarde van eventueel aangeschafte extra’ s (kinderzitjes, GPS, etc.). In ons boekingsscherm op de website wordt de borg op de linkerkant van het scherm getoond. Bovendien vindt u het bedrag van de borg beschreven in onze Algemene Voorwaarden die u dient te lezen voordat u de boeking aan ons betaalt.

5. Wanneer wordt het voor de borg geblokkeerde bedrag weer vrijgegeven?

Als de huurauto in dezelfde staat wordt teruggegeven als hoe u de auto meekreeg, wordt de borg vrijgegeven. Hoe snel u weer over het geblokkeerde bedrag kunt beschikken is afhankelijk van uw kredietkaartmaatschappij en kan tot twee weken of zelfs langer duren.

6. Hoe kan ik meer informatie hierover krijgen?

Onze FAQs en Algemene Voorwaarden bevatten nuttige informatie over kredietkaarten, de borg en het eigen risico. Heeft u specifieke vragen over een huidige of toekomstige boeking, bel ons dan alstublieft op via het gratis telefoonnummer 0800 022 75 47.

Dit artikel is geschreven in kredietkaart. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Uw emailadres wordt niet openbaar gemaakt. *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*